
فولکس واگن با وجود رسوایی دیزل و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان آن،توانست در نیمهی اول سال ۲۰۱۶ با کنار زدن تویوتا ،قدرتمندترین کمپانی خودرو سازی،عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشت واول شد..
این شرکت به دلیل رسوایی خودروهای دیزلی خود، با شکایات متعددی روبرو شده که منجر به توقف فروش این دسته از محصولات در بازارهای مختلف شد. این شرکت مطرح خودروسازی اخیرا طرحی را مبنی بر بازخرید خودروهای دیزلی معیوب از مشتریان مطرح کرد که بررسی ها نشان میدهد هزینه بازخرید و تعمیر خودروهای معیوب در کنار آن، پرداخت غرامت به برخی دولتها، هزینهی ۱۵ میلیارد دلاری را برای فولکس واگن به همراه خواهد داشت.
اما ظاهرا چیزی مانع رسیدن فولکس واگن به صدر پرفروشترین برند خودرو در جهان نشده است و با وجود مشکلات متعدد، غول خودروسازی آلمان موفق شد در نیمه اول سال جاری با فروش ۵.۱۲ میلیون دستگاه خودرو در صدر فروشنگان خودروی جهان قرار گیرد. تویوتا صدرنشین پیشین این ردهبندی، موفق به فروش ۴.۹۹ میلیون دستگاه خودرو شده است. این آمار رشد ۱.۵ و نزول ۰.۶ درصدی فولکس واگن و تویوتا را نسبت به بازهی مشابه سال گذشته نشان میدهد.
با وجود رسوایی دیزل و تاثیر آن روی بازار فروش در ایالات متحده اما این کشور از بازارهای کوچک فولکس واگن به شمار میرود؛ به همین دلیل با وجود کاهش قابل توجه فروش در آن، باز هم روند رو به رشد فروش محصولات این خودروساز آلمانی حفظ شده است. چین و اروپا دو بازار کلیدی فولکس واگن هستند که در سال جاری هر کدام به ترتیب ۶.۸ و ۳.۸ درصد افزایش فروش را برای این شرکت به همره داشتهاند.
از سال 2012 تاکنون تویوتا با غلبه بر جنرال موتورز، چهار سال پیاپی لقب پرفروشترین برند خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا فولکس واگن میتواند در سال ۲۰۱۶ به سلطهی تویوتا پایان دهد.
این شرکت به دلیل رسوایی خودروهای دیزلی خود، با شکایات متعددی روبرو شده که منجر به توقف فروش این دسته از محصولات در بازارهای مختلف شد. این شرکت مطرح خودروسازی اخیرا طرحی را مبنی بر بازخرید خودروهای دیزلی معیوب از مشتریان مطرح کرد که بررسی ها نشان میدهد هزینه بازخرید و تعمیر خودروهای معیوب در کنار آن، پرداخت غرامت به برخی دولتها، هزینهی ۱۵ میلیارد دلاری را برای فولکس واگن به همراه خواهد داشت.
اما ظاهرا چیزی مانع رسیدن فولکس واگن به صدر پرفروشترین برند خودرو در جهان نشده است و با وجود مشکلات متعدد، غول خودروسازی آلمان موفق شد در نیمه اول سال جاری با فروش ۵.۱۲ میلیون دستگاه خودرو در صدر فروشنگان خودروی جهان قرار گیرد. تویوتا صدرنشین پیشین این ردهبندی، موفق به فروش ۴.۹۹ میلیون دستگاه خودرو شده است. این آمار رشد ۱.۵ و نزول ۰.۶ درصدی فولکس واگن و تویوتا را نسبت به بازهی مشابه سال گذشته نشان میدهد.
با وجود رسوایی دیزل و تاثیر آن روی بازار فروش در ایالات متحده اما این کشور از بازارهای کوچک فولکس واگن به شمار میرود؛ به همین دلیل با وجود کاهش قابل توجه فروش در آن، باز هم روند رو به رشد فروش محصولات این خودروساز آلمانی حفظ شده است. چین و اروپا دو بازار کلیدی فولکس واگن هستند که در سال جاری هر کدام به ترتیب ۶.۸ و ۳.۸ درصد افزایش فروش را برای این شرکت به همره داشتهاند.
از سال 2012 تاکنون تویوتا با غلبه بر جنرال موتورز، چهار سال پیاپی لقب پرفروشترین برند خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا فولکس واگن میتواند در سال ۲۰۱۶ به سلطهی تویوتا پایان دهد.
نظرات کاربران: